اینم تاریخچه و اموزش مختصری از بازی امید وارم خوشتون بیاد این مطلب بخاطر نظراتی بود که داده بودید.

 

 

 

اول قبل از اینکه تاریخچه رو ببینید یه کلیپ گذشتم که این کلیپ شروع wow:دانلود با حجم  ۱۲٫۶ mb   این کلیپ رو هم از روی کرش گیم برداشتم.

این مطلب رو هم به صورت اختصاری اقا علی زحمت کشیده.

سلام دوستان

میخواستم راجع به بازی World of Warcraft براتون یه کمی توضیح بدم.

این بازی یه بازی اینترنتی و به سبک RPG یا همون Role Playing Game هستش و شما در این بازی بعد از انتخاب نوع کاراکترتون ( مرد یا زن / HUnter, Warrior, Mage,…. ) می تونین وارد بازی بشین
در بازی دو گروه وجود دارند :
۱- Alliance ها که شامل Human – NightElf – Gnome – Dwarf – Deraeni میشه
۲- Horde ها که شامل Orc – Undead – Tauren – Troll – BloddElf میشه
این دو گروه سالیان سال هست که با هم در حال جنگ هستن

کسانی که بازی Warcraft3 رو انجام داده باشن خیلی سریع تر می تونن با این بازی رابطه برقرار کنن

بعد از ورود شما باید حواستون به خیلی چیزها باشه :
- باید Level بگیرین : یعنی از لول ۱ برسین به لول ۷۰ – که اینکار اول خیلی ساده است و بعد سخت تر میشه
- باید قدرتهای جدیدی یاد بگیرین : به ازای هر ۲ لول که بگیرین می تونین یک سری قدرتهای جدید یاد بگیرین
- باید لباس ( زره ) و ابزارهای جنگی بخرین : توی بازی برای جنگیدن نیاز به ابزارهای جنگی و زره دارین
- باید پول جمع کنین : برای یاد گرفتن قدرتهای جدید – لباس ها و ابزار های جنگی جدید باید پول بدین
- باید شغل انتخاب کنین ( آهنگری – معدنچی – خیاط و …. ) : از طریق این شغل شما پول بدست میارین
- باید افتخار جمع کنین : توی بازی در اصل دو گروه هستن که با هم دشمن هستن که اگر شما یکی ار افراد گروه مخالف رو بکشین افتخار جمع می کنین که با این افتخار می تونین زره های خفن بخرین
- و …..

در بازی یکسری ماموریت ( Quest ) وجود داره که شما با انجام دادن اونها پول و یا ابزار الات خوبی گیر میارین

و بالاخره مهمترین و قشنگترین قسمت بازی BattleGround ها و Instance هاست :
BattleGround یه جایی شبیه میدون جنگه که شما و افراد هم گروهیتون میرین اونجا و با گروه دشمنان می جنگید و افتخار کسب می کنین
Instance هم جایی هستش که شما و دوستان و هم گروهی ها میرین و با کشتن دشمن پول خوب و ابزار و لباسهای خوبی گیر میارین

در نهایت اگر حوصله و جنبه یک بازی خفن رو دارین World of Warcraft آخرین و بهترین انتخابه
اگر هر سوالی داشتین من در خدمتم.

این مطلب رو به صورت اختصاری اقا حسن نوشته است.

آموزش مختصری از بازی World of warcraft
پرطرفدار ترین بازی جهان
 
قبل از هر چیز باید بگم که این بازی به شدت معتاد کننده است ممکنه در همون اوایل بازی کردن زیاد مجذوبش نشین ولی بعدا که حرفه ای تر شدین هرروز بیشتر معتادش میشین !!
برای بازی کردن شما باید بازی رو که حجمی بالاتر از ۱۰ گیگ داره رو نصب کنین و بعد از طریق اینترنت به انجام بازی بپردازید البته روش های آفلاین بازی کردن هم وجود داره که پیشنهاد میکنم اصلا دور و برش نرین چون ۱ % بازی آنلاین هم حال نمیده.
 

بعد از نصب بازی نسخه ۱٫۰٫۰ ، از پوشه ی بازی “Luncher” رو انتخاب کنین که خودش شروع به دانلود پچ ها میکنه شما تا آخرین پچ نسخه کلاسیک رو که دانلود کردین میرسین به نسخه بعدی یعنی Burning Crusade که پچ های شماره ی ۲ شروع میشه بعد از اون هم نسخه سوم یعنی Wrath of the lich king . میتونین تا آخرین پچ رو از همین طریق دانلود کنین الان که من اینو مینویسم تا پچ ۳٫۰٫۹ Release شده.
ولی اگه امکان دانلود نداشتین میتونین بازی رو از یه گیم نت یا از یه فروشگاه اینترنتی تهیه کنید چون بعید میدونم بازی فروشی ها WOW رو داشته باشن.
نحوه ورود به بازی:

اگر میخواین در سرور اصلی این بازی یعنی سرور بلیزارد بازی کنین که اون بحثش جداست و باید نسخه اصلی رو تهیه کنین و بعد هم گیم کارت بلیزارد که بتونین تو سرور اصلی بازی کنین و همه ش هم پولیه ولی اگه میخواین در سرور مجانی بازی کنین اول باید پچی که اون سرور ساپورت میکنه رو داشته باشید مثلا Wowscape الان با ۲٫۴٫۳ کار میکنه. بعد باید به سایت همون سرور مراجعه کنین و یک اکانت برای خود بسازید. مثلا میتونین توی سرور Wowscape بازی کنین که سایتش اینه :
کد:
[URL="http://www.scapegaming.com/"]www.scapegaming.com[/URL]
اونجا میتونین اکانت خود رو بسازید(البته Wowscape تنها سرورمجانی نیست سرورهای Free تا دلت بخواد وجود داره)
بعد از ساختن اکانت باید به پوشه بازی مراجعه کنین و فایل Realmlist.wtf رو به وسیله ی Notepad بازش کنین و متن مخصوص سرور یا IP اونو توش وارد کنین که همه ی سرورها این متنو توی خود سایتشون قرار میدن . مثلا متن Realmlist سرور Wowscape اینه :
set realmlist logon.wowscape.net

تا اینجا مراحل ورود رو کامل کردین ، بعد از Realmlist شما آیکن بازی رو اجرا میکنین و اکانت خودتون رو میزنین و وارد بازی میشین.
نکات مربوط به بازی کردن
بگم که این بازی جزییات خیلی خیلی زیادی داره و من تا اونجایی که بتونم سعی میکنم آموزش های کلی و مورد نیاز رو بهتون بگم تا دچار سردرگمی نشین

ساختن کاراکتر ( شخصیت )

بعد از ورود به اکانت در صفحه ای که میاد شما Creat new character رو میزنین و وارد صفحه ساخت هیرو ( از این به بعد به کاراکتر میگیم هیرو ) میشین.
در این بازی دو گروه وجود داره Horde & Alliance که هرکدوم دارای Race های مختلفی هستن و این دو گروه با هم دشمنند !!

Orc . Troll . Tauren . Undead . Blood elf << Human . Dwarf . Night elf . Gnome . Draeni <

علاوه بر Race تعدادی Class وجود داره که هرکدوم قدرت های خاصی دارند و انتخاب اونا سلیقه ای هست و بین هیچ کدوم فرقی نداره یعنی همه قدرت یکسانی دارند.

یه سری توضیح درباره بعضی کلاس ها
Warrior:جنگجو ها که قدرت زیادی برای جنگیدن دارند و با سپر ها و زره های آهنین خود به جنگ می روند.این گروه قدرت جادویی ندارد.اما قدرت های جنگی بی نظیری دارد.یک جنگجو عمر(Health) زیاد هم دارد.جنگجو برای استفاده از قدرت از Rage استفاده می کند.Rage هم با جنگیدن پر می شود.جنگجو همه لباس های جنگی را می توند به تن کند.(لباس ها می تواند لباس معمولی زره و یا لباس چرمی و … باشد.)

-برخی از سلاح ها و … را همه نیرو ها و یا بعضی نیرو ها و گروه ها می توانند یاد بگیرند.مثال:

چاقو:همه می توانند یاد بگیرند.

چوب دست:Priest و Mage و Warlock می توانند یاد بگیرند.

و…

همچنین جنگجو می تواند تقریبا از همه سلاح های جنگیدن به جز چوب دست جادویی و عصا(Staff) استفاده کند(یعنی چنگچو می تواند از شمشیر و تبر و گرز و چاقو و تیرکمان استفاده کند)

-Paladin:یک Paladin همانند جنگجو است.اما تفاوت های کوچکی هم با آن دارد.Paladin بیشتر از گرز برای جنگ استفاده می کند.عمر زیاد دارد و می تواند جادو نیز داشته باشد(جادویی هایی مثل قدرت بیشتر و بهبود عمر و …).یک Paladin هم اغلب لباس ها و سلاح های جنگجو را می تواند استفاده کند.

-Rogue:این سرباز قابلیت پنهان شدن و دزدی کردن را دارد.عمر متوسطی دارد و به جای جادو از نیرو(Energy) خود استفاده می کند.سلاح این نیرو چاقو است و تقریبا بیشتر لباس ها را می تواند استفاده کند.

-Priest:این نیرو قدرت ها متفاوتی دارد که بیشتر مربوط به جادو می شود.مهم ترین قدرت یک Preist امکان جان بخشی است.(یعنی زیاد کردن عمر یا خوب کردن عمر و یا زنده کردن یک فرد و …).این نیرو بیشتر از جادو های مختلف برای نابود کردن دشمن استفاده می کند.سلاحش گرز و چوب دست جادویی(Wand) و عصا و چاقو است.لباس این نیرو هم لباس معمولی است. و عمر متوسط دارد.

-Mage:این نیرو هم بیشتر قدرتش جادو است.عمر کمی دارد و از جادو استفاده می کند.سلاحش عصا است.لباس های معمولی هم می تواند استفاده کند.

-Warlock:یک نیرو که تا حدودی به طرف تاریکی رفته است.قدرت این نیرو, نیرو های تاریکی است و از جادو های سیاه استفاده می کند.عمر این گروه متوسط است و از جادو استفاده می کند.سلاح اولیه اش چاقو است و لباس معمولی می تواند استفاده کند.

-Hunter:این گروه بیشتر قدرتش شکار و استفاده از تفنگ است.عمر متوسطی دارد و از جادو استفاده می کند.اگر هم قدرت بگیرد می تواند برای خود یک جانور داشته باشد که بسیار قدرمند است.سلاح اصلی این گروه تبر است و تقریبا همه لباس ها را می تواند استفاده کند.

-Druid:نیرویی که می تواند خود را شبیه جانوران کند.این نیرو عمر متوسطی دارد و از جادو استفاده می کند.سلاحش عصا است و لباس های معمولی استفاده می کند.

-Shaman:این نیرو قدرتش جادو است و سلاح اصلی اش گرز می باشد و لباس معمولی دارد و عمر متوسطی هم دارد.

یک هیرو بسازید و وارد بازی بشید. در این باید سعی کنید هیروی خود رو از لول ۱ به لول ۷۰ برسونین برای این کار باید ماموریت یا همون Quest انجام بدین به ازای هر ماموریت به شما یه مقدار Experience میده که به صورت نوار رنگی ای پر میشه و هر بار تا آخر رفت یک لول بالا میرین که این کار اولش ساده ست ولی هر لولی که جلو میرین سخت تر میشه.خود بازی برای انجام Quest ها هیچ راهنمایی نکرده و فقط اون متن درون Quest log که با زدن کلید “L” باز میشه میتونه شما رو کمک کنه ولی برای راحتی میتونین از این Addon برای رفتن Quest ها استفاده کنین:
کد:
[URL]http://aliaaa.persiangig.com/document/CarboniteQuest1.310.zip[/URL]
به ازای هر ۲ لول که آپ میشین یک سری قدرت های جدید رو آموزش میبینین که برای این کار باید پیش Trainer مخصوص کلاس خودتون برین و ترین کنین. قدرت های یاد گرفته شده رو از طریق کلید “P” میتونین مشاهده کنین.
از لول ۱۰ به بعد میتونین Talent های خود رو بالا ببرید به ازای هر لول یک Talent point به شما میده که میتونین با زدن کلید “N” تلنت ها رو مشاهده کنین و آپ کنین.

اینم یه سایت که یه مرجع کامل برای اصطلاحات و یا معرفی آیتم ها و… هست البته فارسی نیست :دی
کد:
[URL="http://wowhead.com/"]http://wowhead.com[/URL]
فکر کنم این توضیحات برای شروع بازی کافی باشه بقیه چیز ها رو در حین بازی کردن یاد میگیرید البته اگه نکته جدیدی وجود داشت حتما به آموزش اضافه میکنم.